Vortrag: “Examining student understanding of operational-amplifier circuits in upper-division physics courses on analogue electronics”, MacKenzie Stetzer (University of Maine)

MacKenzie Stetzer, University of Maine (Quelle: http://umaine.edu)
MacKenzie Stetzer, University of Maine (Quelle: http://umaine.edu)

 

Wir möchten auf einen Vortrag von MacKenzie Stetzer aufmerksam machen. Der Vortrag behandelt das Verständnis Studierender von Schaltungen mit Operationsverstärkern.

MacKenzie Stetzer lehrt Physik an der University of Maine. In den letzten Jahren fokussierte sich Setzer auf die Untersuchung von studentischen Fehlvorstellungen in der analogen Elektrotechnik. Über diese Arbeit hinaus entwickelt er außerdem forschungsbasierte Lehrmaterialien für die entsprechenden Lehrveranstaltungen.

Der Vortrag findet am 1.7.2014 um 16 Uhr in Raum A1.15.1/2 statt.

 

 

[symple_box color=”gray” text_align=”left” width=”100%” float=”none”]

Examining student understanding of operational-amplifier circuits in upper-division physics courses on analogue electronics*

 

MacKenzie R. Stetzer

Department of Physics and Astronomy, University of Maine, Orono, ME, USA

While there are many important goals of laboratory instruction, particularly in upper-division courses, relatively little work has been done to assess the impact of such courses on students.  As part of an ongoing empirical investigation of student learning in upper-division laboratory courses on analogue electronics, we have been examining the extent to which students enrolled in these courses develop a robust conceptual understanding of operational-amplifier (or op-amp) circuits.  The findings from written questions and interviews indicate that many students leave such courses without developing a functional understanding of the behavior of basic op-amp circuits.  In this talk, I will describe the most prevalent conceptual and reasoning difficulties identified (after lecture and hands-on laboratory experience) and discuss some of the implications of our findings for electronics instruction.

*This work has been supported in part by the US National Science Foundation under Grant Nos. DUE-1323426, DUE-1022449, and DUE-0962805.

[/symple_box]

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert